Afhæng ikke af word-of-mouth – tag marketing alvorligt
Har du monopol? Tillykke – du behøver slet ikke tænke på marketing, for folk vil altid handle hos dig af nødvendighed! Men hvis du har konkurrenter, kan du ikke bare være ligeglad. Det er i hvert fald meget farligt, for hvis ikke folk spreder kendskabet til dit produkt via word-of-mouth, så vil du reelt aldrig få nye kunder i biksen. De fleste virksomheder er nødt til at tage marketing ekstremt alvorligt.
Nå folk når som helst
Behøver du høre argumenter for at tage digital marketing seriøst og ikke bare smide reklamer i folks postkasser, sponsere den lokale fodboldklub og annoncere i den trykte avis? I moderne tider går folk rundt med postkassen og avisen i lommen alle vågne timer. Ved at markedsføre digitalt kan du nå mennesker såvel når som helst som hvor som helst – i toget, på jobbet, på lokummet og i skoven.
Ikke al online marketing koster penge
Online kan du finde gode oversigter over, hvordan du kan gøre mere for din digitale markedsføring. Meget inden for online marketing er faktisk gratis – eller: Det koster penge at finde nogen, der kan gøre det godt, men du kan spare nogle penge på at gøre det selv. Fx kan du oprette sider for firmaet på sociale medier, hvor du disker noget indhold ud, der hjælper med at skabe øget brandkendskab.
Fang folks opmærksomhed – prøv podcasts
Noget andet er at lave en podcast, folk kan høre på mobilen, mens de er på farten. Hvor folk bruger måske et halvt minut på at læse en Facebook-opslag eller to minutter på at se en video i et opslag, kan du med podcasts få folks opmærksom i 20 minutter eller – hvis det er virkelig godt – i en halv til en hel time ad gangen. Så du har gratis måder at nå nye kunder, der supplerer dem, du betaler for.